Eşrefpaşa’da bir adam, eski karısıyla hiçbir suretle barışamayınca silâha sarılmış, üç kurşun darbesiyle zavallı kadını yere sermiş bulunuyor. Hemen her gün, Türkiyemizin bir köşesinde buna benzer olaylar cereyan ettiğini gazetelerden öğreniyoruz. “Sevgi için aşk uğruna” diye, başına bir de iğrenç öldürme esbabı mucibesi taktığımız bu cinayetler, aslında bütün sevgilerini yitirmiş aşağılık adamların eseridir. İnsanın, bu [...]
Etiket: Âkif Genç
Cumhuriyetimiz
Akşam karanlığında yağmur, omuzlarımdan vücuduma doğru çiselerken, bir müvezzinin sesi de kulaklarımdan gönlüme iniyor. “Yazıyor! Atom, Dede, İslâmiyet, Vatan’da Ahmet Emin yazıyor.” Bu sesler gönlüme doluyor, demiştim değil mi? İşte dostlarım, Cumhuriyet! İşte hürriyetin büyük nimeti! Beğenmediklerimizle, tutmadıklarımızla, kusurlu bulduklarımızla dahi beraber yaşamak; bağdaşarak kaynaşmak; şehrin apayrı yollarından yürüsek bile, vatan meydanında birleşmek. Hep ayni [...]
Vay seni öldü sanan gafillere…
Bundan erteleyin, hep böyle gidecek. Ömür boyu bizim başlarımız, ömrümüzün sonunda da bizden sonrakilerin başları, her Kasım'ın onunda, böylesi bir mahzunlukla bükülecek. Fâni Mustafa Kemal'i mavera yolculuğuna çıkardığımız gün, kundağındaki çocukla bir olmuş Türk, tesiri aynı bir öksüzlükte perişandılar. Yüz yıllar çünkü onu bir daha uykusundan uyandıramayacaktı. Bayram seyran derken işte böyle yanacağımız günün de [...]
Olmadı Sayın Saygun
Eski dostlarımızdan, değerli müzisyen Adnan Saygun, iki yüz yıldır çiğnenen sakızı bir kez daha çiğnedi. "- Türk musikisi diye bir şey yok, bu adla dinlenilen müzik, çağını yitirmiş Osmanlı müziğidir." Osmanlının evinde otururuz. Caddelerinde, kentlerinde dolaşırız. Dünya cenneti "İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı" diyen şair gibi bu mavi meltemler, henüz yazılamamış şiirler ülkesini tadımlarız. Sonra bütün [...]
Bana yazanlara
Sayın M. M. Yutunel, Yüce Allah inancında bizi birleştiren yazınız ve sevginiz için teşekkürler. Pazar söyleşilerimi dikkatle ve anlayışla okuyuşunuz, İslâm’ı dinsizlerle, din sömürücülerinin dışında gerçek yönü ile görüşünüz beni ayrıca sevindirdi. Nokta dergisindeki, dinsizlerin çıkışlarına da pek aldırmayın. “Allahsızlık”la mutluysalar kendileri bilir. Bizim dinimizde zor yoktur. Kur’ân, ders alabilenler için öğüttür. Bir milyara yakın [...]
TRT ve eşcinseller
TRT’nin, kendileriyle ilgili programı üzerinde eşcinsellerin tepkisi hâlâ sürüyor. “Bizi sergilediler. Bize karşı nefret duygusu uyandırdılar.” İnsanın soracağı geliyor: “Devlet kuruluşu, ya ne yapsındı? Size Türk halkının kucak açmasını, saygı ve sevgi duymasını mı sağlayacaklalardı?” Toplumumuzun hem İslam’a, hem milli geleneklerimize ters düşen bu çarpık ilişkilere karşı tepkisi, hiç de yumuşak ve hoş görülü değil. [...]
Mûsavî (*) rezaletinin suçlusu kim?
“Anırkabir’i ziyaret etseydim münafık olurdum.” Böyle diyor, Mir Hüseyin Mûsavî. Haksız değil ki kendince ve rejimlerince. “Münâfık”lık, Allah katında, kâfirlikten beter bir suç; bir rezillik. İşine gelen yerde “Ben Müslümanım” diyeceksin, çıkarın, başka türlüsünü gerektirince de “Ne münâsebet efendim, size kim dedi benim Müslüman olduğumu” diye kıvırtacaksın. “Ben münafıklara cehennemin en esici, en aşağı yerini [...]
Atatürkçülerin silahları çürük
Gerçi Hz. İsâ, “Bir yanağınıza tokat atana, öteki yanağınızı çevirin” demiş. Bunu herkes yapabilir mi? Tanrı vekilleri, ermişleri arasına herkes giremez.ki! Son ve en erişkin Kitap olan Kur’ân’ımız, zulûm görenlere direnme hakkı bile tanır. Karşınızdaki doktorun bilgisini, edebiyat bilgisiyle yanıtlayamazsınız. Terzi mesleğinden gelmiş adamda zevk bozukluğu, güzel kokuşmuşluğu mu görüyorsunuz? Marangozluk tekniğiyle susturamazsınız onu. Türkiye’deki [...]
Emiroğlu’nun eksiği…
Yakından tanıdım, Milli eğitim Gençlik ve Spor Bakanı Metin Emiroğlu’yu. Bir iki kez de konuştuk. Sayın Dinçerler’in gereksiz yere verdiği gerici imajını silme çabası içinde. Atatürk kuşağından gelme ve O’nun ilkelerine sımsıcak bağlılık içinde bir Bakan… İzlenimim buydu. Zaman zaman duyulan bakanlık çalışmaları arasında basına yansıyan güzel haberler de var: “Dünyanın en gerisinde ve çağ [...]
Güzel bir asker
“Ne güzel insan” dediğimizde, herhalde salt kaşı, gözü ve beden yapısını değil, bunların dışına taşan, sevecen, görevinde güçlü saygınlıklı bir insanı da dillendirmek isteriz. Pek yakında, Türk ordusunun en büyük katını, kendi dileğiyle bırakacak ve emeklilik yaşamına başlayacak olan Genel Kurmay Başkanımız Necdet Üruğ ‘u düşündüm ve öyle koydum, “Güzel bir insan” başlığını. İran’ın bilim, [...]
